Nazad      
             
     

YU ROCK MAGAZIN TOP15

  1. bjesovi - "ime" (1)
  2. katarza - "outside" (7)
  3. dža ili bu  - "drugovi" (6)
  4. džukele  - "amerika" (-)
  5. kazna za uši - "sasvim svoj" (9)
  6. darkwood dub - "usamljeni hašišar" (3)
  7. ritam nereda - "boje se" (-)
  8. arhangel - "senište" (13)
  9. definite choice - "bartomania" (-)
  10. urgh - "zašto vrištiš" (-)
  11. generacija bez budućnosti - "ne predaj se" (-)
  12. the pure - "learning signs" (15)
  13. dead ideas - "wrong" (-)
  14. block out - "sanjaj me" (-)
  15. oslobodioci  - "reskiraj" (14)

 

20. i 21. maja, u bašti SKC-a, održan je, za sada prvi festival "ITV melomarketa" pod nazivom ON STAGE. Na dve koncertne večeri predstavljeni su svi bendovi koji su se našli pod okriljem ove nezavisne izdavačke kuće od njenog osnivanja do danas. Ono što je ovaj mini festval od samog početka izdvojilo do sličnih dešavanja je organi-zacija koja je bila na vrlo visokom nivou. Potencijalni posetioci nisu mogli izbeći mnogobrojne plakate koji su bili izlepljeni po celom gradu. Na mnogim radio stanicama mogli su čuti, a na najgledanijoj televiziji, TV Politici, i videti reklamu za ovaj festival. 0 tome kao i o nekim drugim stvarima vezanim za sam koncert i ITV Melomarket, govori nam Bane Lokner, čovek zadužen za Public Relations:
"ON STAGE" je zamišljen i organizovan kao jedan od vidova promocije bendova koji su se našli pod našom izdavačkom etiketom. Od manifestacija slične vrste se razlikuje po tome što iza celog projekta stoji isključivo "ITV Melomarket". Dakle, nema RTS-a, Paunovića i sl. Što se tiče samog izdavaštva, imamo sopstvenu proizvodnju kaseta i CD-a u Švajcarskoj, tako da sve što bend treba da uradi je da donese gotove snimke. Organizacija unutar kuće dobro funkcioniše. Svako zna šta mu je posao, ništa nije prepušteno slučaju, dakle, maksimalno se trudimo da sve bude što je moguce profesionalnije."
Koncert je trebalo da počne u 18 h, ali je zbog gotovo prazne bašte SKC-a, sve počelo tek oko 20:00. Ni tada nije bilo mnogo slavnije što se tiče broja posetilaca po kvadratnom metru. Bilo bi, možda, bolje da se ubuduće računa broj kvadratnih metara po posetiocu. Opravdanje tako slaboj poseti nije se moglo naći u paru tmurnih oblačića, jer je prvog dana festivala, samo u par navrata, pala zanemarljiva kišica. Još jednom se, dakle, pokazalo da je Beograd definitivno postao mrtav i truo grad, bar što se tiče konzumenata rock kulture. Zašto je to tako - istorija će dati svoj sud (ja sam mudar).
Elem, prvi je "On Stage" izašao beogradski kult sastav "Hollywood Rabotnik". Verovatno iziritirani činjenicom da je ispred njih bilo više vrabaca nego gledalaca, a i željni dobre svirke posle duže pauze koju su imali u svom radu odprašili su žestoko i beskompromisno. Utiske nam iznosi "holivudski šljaker" Vicko:
"Bilo je O.K. Promenili smo gotovo kompletnu postavu, tj. samo sam ja ostao iz one stare. Pojačani smo još jednim gitaristom. Snimili smo novu stvar koja se nalazi na kompilacijskoj kaseti ITV Melomarketa. Idemo dalje, sviramo ne zato da bi živeli od toga, već živimo za to, za R'N'R'. Ako budemo osetili da to više nema smisla, umesto gitara ćemo uzeti MACHINE GUNS i onda, zna se - THE END."
Drugi po redu je nastupio bend "Čuvaj bližnjeg svog" iz Šapca koji je, takođe, imao siguran, ubedljiv i žestok nastup. Pričamo sa Jocom, gitaristom i pevačem šabačke "crne trojke":
"Rock and roll je u jadnom stanju, ali tome nisu krivi narodnjaci. Krivi su rokeri. Mi hoćemo da pružimo Ijudima ono osnovno u Rock and Roll-u. "Nama" fali početak. Fale nam BEATLES-i. Tek onda može da dođe u obzir sve ostalo: PRINCE, INXS....
Posle žestokog početka usledilo je prijatno opuštanje uz instrumentalnu muziku Saše Loknera i Laze Ristovskog:
"Trenutno nemam nikakve nove projekte u planu. Za sada me zanima samo ovo što radim sa Lokcem. Žao mi je što je vreme pokvarilo koncert."
U nastupu "Revolvera" osetila se loša atmosfera u tom bendu, koju su stvorile razne nesuglasice i čarke. Posle njih su svojski prašili srpski "G'N'R" (kako ih neki krste), tj. "Pussycat". Novitete u vezi sa ovim sastavom otkriva nam Vanja (gitarista):
"Zadovoljni smo svojim nastupom, mada nas je kiša sve vreme zezala. Snimili smo novu stvar u studiju "Akademija", kao najavu za naš drugi album. Sa još jednom pesmom sa prvog izdanja, nalazi se na kompilacijskoj kaseti ITV-a. Trudićemo se da tokom leta odsviramo što više koncerata jer smo mi bend koji jako voli da svira."
"Block out" je zvučao sjajno, mada Nikola (gitarista) nije bio baš preterano zadovoljan svirkom. Uskoro će vam biti jasno zašto jer, ako niste znali, on je poznat po svojoj dasci sa bezbroj gitarskih efekata:
"Svirka je bila osrednja, možda ne najlošija koju smo imali, ali tu je negde. Sve zbog struje! Instalacije su dotrajale. Sve vreme sam se šutirao sa pedalama. Bilo je dobre energije, žao mi je samo što je bilo malo Ijudi".
Mita (pevač): "Danas su mi obili kola i pokrali sva dokumenta. Molim poštenog lopova da mi ih vrati. Adresa poznata redakciji."
Na kraju prve večeri nastupio je, sa svojim bendom, čovek koji već skoro tri decenije igra svoju igru, svira svoju muziku i, naravno, nikako se ne predaje Joško Marušić - Čutura:
"Mladići koji sviraju samnom bili su pomalo zbunjeni, ali su se kasnije opustili i sve je na kraju ispalo dobro. Krenuo sam u akciju i videćemo šta će od svega toga ispasti."
Drugo festivalsko veče okarakterisao je znatno veći (ali ipak nedovoljni) broj posetilaca, ali i veća količina atmosferskh padavina, tj. kiše. Prvi su nastupili "Boneblast", srpski Motorhead (opet neko nekoga krsti). Ivan (gitarista):
"Izuzetno smo zadovoljni prijemom kod publike, odsvirali smo žestoko, i izgleda da ih je to dobro prodrmalo."
"Anfas" iz Gornjeg Milanovca su, po rečima Baneta Loknera, "mešavina Partibrejkersa i Majki". Znači, papreno. Tako i bi, mada je bila primetna izvesna ukočenost članova ovog benda. Verujem da će i toga nestati vremenom, uz seriju koncerata koji su u planu.
"Definite Choice", za sada jedini HC sastav u produkciji ITV-a, nastupili su u svom poznatom maniru: destruktivno i atraktivno.
Izlazak "Baba" na scenu propraćen je vriskom devojčica koje su se sjatile da izbliza vide i čuju svoje Ijubimce. Najkomercijalniji bend ITV Melomarketa bio je u svom fazonu, dakle veseo, šaljiv i tako to. Pored svojih hitića, odsvirali su i svoje verzije pesama: "Another brick in the wall" Pink Floyd-a i "Vaginalna manipulacija" Atomskog Skloništa. Za razliku od "Baba", koje će u budućim vremenima ostati u sećanju samo kao bleda epi-zoda sa muzičke scene, "Bjesovi" će svojim istoimenim albumom zasigurno ući (i imati zavidno mesto) i u najsažetiju antologiju domaćeg rock and roll-a. Njihov nastup je bio priča za sebe i zato (obavezno!) o tome i još o mnogo čemu drugom vezano za ovaj bend pročitajte u ovom broju YU ROCK MAGAZINA.
Svi bendovi sa kojima smo razgovarali te večeri (a razgovarali smo sa svima) imali su samo reči hvale za svoju izdavačku kuću. Naš utisak je da je ITV Melomarket ovim festivalom potvrdio ono što se, praktično, već znalo: Da je trenutno najjača nezavisna izdavačka kuća u Jugoslaviji po svim, za to relevantnim kriterijumima.
Prekinutim koncertom benda "Istok iza" (zbog kiše) završen je i festival ON STAGE. "Braća Left" nisu nastupili iz istog razloga, a neka sitna lopovska duša je basisti benda "Čuvaj bližnjeg svog" ukrala kožnu jaknu.

D.K. i G.G. 

 

RECENZIJE

BJESOVI - "BJESOVI" (ITV MELOMARKET)

Svi koji nešto duže prate zbivanja na domaćoj rok sceni već su navikli da najbolja ostvarenja dolaze iz (uslovno rečeno) provincije. Ovaj put injekciju svežih ideja letargičnom YU ROCKU ubrizgavaju gornjomilanovački BJESOVI. Ovaj album, bez preterivanja, može biti velika prekretnica za celokupnu domaću scenu. Pročitajte recenziju do kraja i biće vam jasno zašto!
Posle prve kasete "U osvit zadnjeg dana" (Sound Galaxy) i pobede na zaječarskoj gitarija­di, BJESOVI su prevazišli status lokalne atrakcije, ali sa obavezom da se dokažu i na drugom albumu. I baš na tom stepeniku gde se mnogi bendovi sapliću, ovi momci dokazali su svoju superiornost i zrelost. Muzika BJESOVA je autentičan autorski izraz baziran na mešavini nekoliko tradicionalnih R'N'R' pravača. Hrabar korak napred! Iako su tekstovi na prvo slušanje teško shatljivi, pažljivom slušaocu biće jasno da bend dobro zna šta želi da kaže i da te ideje na vrlo upečatljiv način prenosi publici. Iz tekstova izviru najdublje emocije koje otkrivaju usamljenog čoveka u potrazi za životom i izgubljenom nadom. Depresivno, ali i surovo realno! Dužina pesama (prosek oko 5 minuta) i refreni u vidu očajničkog krika još više doprinose celokupnoj atmosferi.
Ostaje mi samo da vam preporučim da preslušate ovaj album, posle čega će vam sigurno biti jasno da su BJESOVI najvažnja pojava u domaćem rokenrolu još od nastanka PARTIBREJKERSA. 

 

INTERVIEW

"BJESOVI" U TAMNOM VILAJETU

"Ono što se desilo sa Satanom Panonskim kao i sa Curt Cobain-om rezultat  je toga što su poistovetili svoj život sa svojom umetnošću, ne shvatajući da je i umetnost bila imitacija njihovog života"

Zoran Marinković /vokal/, Goran Marić /vokal/, Predrag Dabić /gitara/, Zoran Filipović /gitara/, Dejan Petrović /bas/, Miroslav Marijanović /bubnjevi/ čine Bjesove. Kroz razgovor sa frontmenima ovog gornjomilanovačkog sastava - Goranom /implozijom/ i Zoranom /eksplozijom dotakli smo neke teme, i ostao je neizbežan utisak da je još mnogo toga ostalo što nedorečeno, što netaknuto. Njihova razmišljanja i stavovi će vas lupiti pravo među rogove koje su vam nabile godine življenja u "tamnom vilajetu", i , verujem, da će se rogovi, ako ne otpadnu, bar malo rasklimati.

Održali ste sjajan koncert na festivalu "ON STAGE" koji je organizovao "ITV MELOMARKET" u bašti SKC-a. Utisci?

G: Zadovoljni smo svojim nastupom, mada smo malo imali problema sa strujom; koncert je bio prekinut petnaestak minuta. Na kraju je sve, ipak, ispalo dobro..
Z: Bio je tu i neki englez koji je došao sa Čavketom. Totalno je odlepio kada je video naš nastup. Prosto nije mogao da veruje da tako nešto postoji u Srbiji.

Kada smo se upoznali, pre godinu i po dana, citirali ste Gebelsa, koji je rekao da "Sto puta ponovljena laž, sto prvi put postaje istina !", Da li su "Bjesovi" na sinoćnjem koncertu 101. put ponovili svoju istinu?

G: To je bila istina br. 44. Međutim, na metafizičkom planu jako smo blizu onoj stotoj, tako da se u principu, danas osećamo mnogo ugodnije nego pre godinu i po dana. Više nismo ni pod kakvim presingom pa nećemo žuriti sa snimanjem novog materijala. Sada nam je, prvenstveno, važno da odsviramo koncerte širom Srbije.
Z: Svesni svog kvaliteta, uspostavili smo kontinuitet sopstvenog rada. To je ono što donosi, kao neki, uspeh. Nama uspeh nije bitan kao stvar koja donosi novac, već kao stvar pomoću koje ćemo slati poruke za koje mislimo da postoje Ijudi kojima će one značiti. Mi znamo da ti Ijudi postoje...
G: Želimo da putem R'N'R'-a nametnemo svoju istinu i svoje viđenje stvari.
Z: To nije samo naše intimno viđenje. Ja mislim da je to što mi radimo, u stvari, generacijska stvar.
G: Može se reći da su "Bjesovi" stvarno nastali kao plod nekog opšteg besa, jer zaista, dosta su ovi ostali srali. Srbija je u ovom trenutku najpsihodeličnija zemlja na svetu, zemlja sa najviše paralelnih svetova koji se na monstruozan način ukrštaju i tvore neke nove mutante duha. Ja bih celi taj koloplet nazvao jednim starinskim izrazom - tamni vilajet. /smeh/. Nismo mi zadnji majmuni koji nemaju šta da kažu i poruče. Trudimo se da govorimo što glasnije, da nas svi čuju.
Z: Sve što smo rekli na izdanju, muzički i tekstualno,  je to....

Kako teče promocija vašeg izdanja?

G: Upravo ovih dana radimo spot za pesmu "Ime", a tokom leta ćemo uraditi još par video klipova. Kaseta se odlično prodaje, već smo dostigli limit koji je potreban da bi se štampao CD, koji će se u prodaji pojaviti u septembru. Prodaja je zaista fenomenalna, s obzirom na to da prava reklama praktično nije ni počela.
Postoje, dakle, ljudi koji su se sami trudili da nas otkriju, koji su čuli za nas. Znači, već imamo sledbenike u mnogim gradovima Srbije. I na tom nivou mi odlično funkcionišemo, a isto tako bi mogli da funkcionišemo i na mainstream nivou, jer smatramo da ovo što mi govorimo nije ono što treba govoriti tajno, iz rupe, već  što glasnije, na mitinzima!

Da li je tako uspešnu prodaju potpomogla vaša titula pobednika zaječarske gitarijade?

G: Sumnjam, s obzirom da je ta gitarijada medijski bila vrlo bedno propraćena.
Z: Ta gitarijada je koncipirana tako da se nađu sponzori za celu stvar i da se zarade neke pare na ulaznicama. Na kraju se ceo materijal vrti na TV-u, i to uglavnom grupe koje su već etablirane i koje su tu nastupile kao gosti gitarijade. Grupe koje su učestvovale u takmičarskom delu, zbog kojih gitarijada u stvari i postoji, dobijaju skoro zanemarljiv prostor u medijima. To je već poznata priča, tako da nema razloga da se mi sad razočaravamo, niti da očajavamo, niti da se nešto veselimo.
G: Nama je nastup na zaječarskoj gitarijadi bio potreban kao jedna faza u našem izoštravanju. Drago nam je da je to tako.
Z: Ono što me je najviše dodirnulo na toj gitarijadi je to kako nas je publika tamo primila. Već posle našeg nas tupa  u polufinalu, začuli smo skandiranje iz hale ...

Kakvo skandiranje?

G: ... Kao kada Zvezda protiv Bajerna da gol na Marakani. 5.000 Ijudi je pet minuta skandiralo ime grupe. Desilo se nešto za šta smo smatrali da se više ne može desiti u Srbiji,  jer svi znamo kakva je bila prošla godina.
Z: To je bila jedna jako, jako lepa stvar. Dirljiva. I smešna. Naime, posle tog prvog dana gitarijade, kada je pala kiša, jedan deo mladih rokera je se sakrio ispod ogromne bine od provale oblaka i posle nekog vremena počeo pevati narodne pesme, valjda da umilostive "srpskog boga kiše"... A sutradan, mi smo pobedili. Život je zaista jako čudan...  Život je, u stvari, "TWIN PEAKS". /smeh/.
G: Na delu je potpuna neizvesnost. To je karakteristika ovog vremena - nikada, nikada veća neizvesnost.

"ROCK 'N' ROLL ZAUVEK"?

G: Nismo se uopšte trudili da tu manifestaciju na Sajmu sagledavamo sa sociološkog aspekta. Bilo nam je bitno da dođemo tamo sat vremena pre početka koncerta, izađemo na binu, da pogledamo tih 20.000 Ijudi, da im damo energije koliko možemo, i , evo, vidimo da efekat lebdi i dan danas u vazduhu. S obzirom na to da je R'N'R' u tako jadnom stanju danas u Srbiji, takav koncert je mogao da pruži samo iluziju da se nešto dešava. Prema tome, iluzija kao jedina pozitivna ostaje, kao način da se savlada brutalna realnost. Ako treba da biram između dva zla, izabrao bih ono manje, dakle, iluzija - zašto da ne?

Kako ste zadovoljni odnosom medija prema vama?

G: To stavljamo u priču o Gebelsu.
Z: Različiti su novinari, sve je to relativno. Imaš među njima jako inteligentnih Ijudi, ima i povodljivih, ima zainteresovanih i nezainteresovanih. Išli smo sledećom linijom - Imaš kvalitet i trudiš se da svakome, na jedan pošten način predstaviš to što želiš. Kako će ko reagovati na to, njegova je lična stvar.
G: Mi o tome ne vodimo previše računa, već smatramo da su magazini, zatim specijalizovane rok emisije, bilo na radi­ju ili TV, dužne da isprate ne samo naš, već i svaki novi umetnički projekat koji se pojavi u Srbiji. Pogotovo u ovo vreme kada je izlazak svake nove ploče jedan pravi mali podvig.

Mnogi vas porede sa američkim sastavom "SOUNDGARDEN"?

G: Moram odmah da istaknem da nam takvo poređenje godi, jer smatramo da je "SOUNDGARDEN" jedna od najznačajnijih grupa koja se pojavila poslednjih godina u svetu. Ne zameram nikome ko tako prosuđuje, jer i sam "SOUNDGARDEN" takođe izgovara teške reči u svojim pesmama kroz teške rifove. Mislim da je tu osnovna sličnost. Mi želimo da istražujemo, da čačkamo svuda po R'N'R'-u. Malo smo se izoštrili u odnosu na prvu kasetu, ali na budućem, trećem izdanju moći će da se nađe svašta.
Z: Na kraju smo shvatili da je naša vokacija na kojoj ćemo i ubuduće da radimo, istraživanje. Postoje grupe koje su takvim pristupom uspešno ostvarile celu svoju karijeru, kao što su npr. QUEEN, CURE...

Da li to znači da "Bjesovi" u ovom trenutku ne znaju kao će im izgledati sledeća ploča?

G: Trenutno se pojavljuje nukleus treće ploče. Žuriti nećemo, ne želimo da prelamamo ništa. Želimo da ta ploča bude beli labud na zelenom jezeru (smeh).
Z: Ovu aktuelnu ploču smo brusili tri godine. Brusili smo je i tekstualno, i muzički, i svirački, tako da je ovo što smo uradili destilat, to je 80 % onoga što smo hteli, a to je jako, jako veliki procenat za ovu zemlju i ove uslove. Naša muzika je slojevita, jer pravo umetničko delo uvek mora biti slojevito, takođe želimo, a samim tim i prihvatamo  jako široka tumačenja ovoga što radimo.
G: Naša se muzika može se pratiti na više nivoa. Može zadovoljiti one koji mlate, kao i  one koji bi da mućnu glavom.
Z: U principu se radi o bućkanju. /smeh/

Na omotu vaše prve kasete "U osvit zadnjeg dana", nalazi se i fotografija sa koncerta u Čačku, na kojoj ste vas dvojica umotani od glave do pete u zavoje?

Z: U to vreme smo i počeli da radimo na materijalu za drugi album. Tada smo prelomili naš dotadašnji muzički i životni kredo. Nastupili smo kao živi mrtvaci...
G: Jednostavno smo hteli da govorimo o bolu, a o bolu se može govoriti samo kroz težak "imidž" i teške rifove, a sve to da bi nas bolje čuli i razumeli. Neke grupe su shvatile odavno da se neke stvari jedino mogu reći kroz pompu, kroz silu i snagu, jer jezik sile je jedini univerzalni jezik koji razumeju sva živa bića na svetu. Moraš nekoga povrediti da bi on bio isprovociran da malo razmisli o svemu.
Z: Isto tako moraš dozvoliti samom sebi da budeš povređen....
G: Dan proveden bez trenutka bola je izgubljen dan.

Vaše koncerte najavljuje i na njima učestvuje jedan simpatičan čikica pod imenom Boško. Ko je on?

Z: Boško Drljić je čovek koji je došao niodakle u naš grad. Mi smo ga upoznali i uspostavili sa njim saradnju na obostrano zadovoljstvo. Mislim da to valja i njemu i nama.
G: Može se reći da je Boško, u pravom smislu, filozof i humanista, i, ujedno, avanturista, koji je poslednjih deset godina posvetio izučavanju natprirodnih pojava na tlu Srbije. Mi mislimo da je duboko u pravu jer mora se zaista istražiti otkuda sve ovo zlo.

Otkud toliko energije na vašim nastupima, pogotovo kod tebe Zoki?

Z: Goran je implozija, a ja sam eksplozija  /smeh/.
G: Nas dvojica, u stvari, govorimo svojim energijama o istoj stvari, na dva različita načina.
Z: Većinu svog radnog dana provodim neradno, energija se gomila, i onda, kada dođe koncert, to je eksplozija, a slično se događa i sa Goranom, samo što je kod njega u pitanju implozija. Govorimo, ustvari, o dva neradnika, dva lenjivca (smeh).
G: Bilo bi jako smešno kada bi obojica eksplodirali jer...
Z: ... ili implodirali.
G: ... Ili implodirali, tako da je balans sasvim zadovoljavajući.
(Usred intervjua sa "Bjesovima" naišao ie i njihov prijatelj Nenad Miloševic, vlasnik jedne od najboljih zbirki poezije u Srbiji u poslednjih nekoliko godina, pod nazivom "Pospanost".)

Vaši nastupi su veoma atraktivni, možda i najoriginalniji, posle onih koje nam je priređivao pokojni Satan Panonski.

G: Taj naš nastup i cela ta koreografija, da je tako nazovem, već dugo je sa nama. Znači, to nije nešto što je specijalno smišljeno za ovaj sinoćni koncert. Mi smo na dosta koncerata širom Srbije eksperimentisali sa raznim oblicima vizuelnog predstavljanja, naravno, svega toga ne bi bilo da iza sebe nemamo ekipu iskusnih muzičara koji zaista temeljno i strahovito dobro sviraju, tako da tek u sklopu toga ima smisla imidž i sve ostalo.
Z: Znao sam Satana Panonskog. Sreo sam se sa njim nekoliko puta. Bili smo prijatelji, mada ne toliko intimni.
G: Na svu sreću.
Z: /smeh/... Na svu sreću ne toliko intimni. On je bio pojava koja je obeležila jedno vreme i nagovestila pakao koji nas je zahvatio, a njega i progutao.
G: To je bio čovek koji je kroz svoju ogromnu bolest i koprenu svog ludila pokušavao da probudi prvo nešto u sebi, pa onda i u drugima. Zaista tragična pojava. Mislim da je smrt bila za njega jedini mogući, možda i zakasneli izlaz. On je doživeo pakao na zemlji.
Z: Jedan čovek iz grupe "Daltoni" rekao mi je sledeće: "Znaš šta? Sviđa mi se vaša muzika, to je jako zdrav rock, ali tekstovi su vam mračni - pazite da se ne navučete na svoje tekstove, da se ne poistovetite sa njima!"
G: U životu smo se sretali sa ogromnim brojem Ijudi, najrazličitijih profila. Sa najvećim kosmopolitima, ali i sa najgorim manijacima. Možemo da kažemo da smo se posle takvih iskustava opredelili za pozitivizam kao životni princip.
Z: Ono štp se desilo sa Satanom Panonskim kao i sa Curt Cobain-om rezultat je toga što su poistovetili svoj život sa svojom umetnošću, ne shvatajući da je i umetnost bila imitacija njihovog života.
G: Masa Ijudi, koji su iskreni i pravi Ijudi, kada njihova poruka doživi pravi odjek u javnosti, poveruje suviše u to što radi i onda svakom svojom novom pločom pokušava da sebi podigne novi spomenik. Dakle, postupa baš na onaj pogrešan, ne životni način, i time doprinosi zatiranju duha. Zapravo, hoću da objasnim zašto je vrlo bitno to što u "Bjesovima" postoji ovakav tandem kakav smo Zoran i ja. Jedan drugom smo balans na balonu. Spuštamo jedan drugog i ne dozvoljavamo da se odlepimo toliko i odemo tako daleko odakle povratka nema. Komunikacija je, ipak, najviši oblik umetnosti i mi želimo da budemo pripravni na to u svakom trenutku.

D.K.